Fibia Nyheder

10.10.2016

Fibia afbryder kortvarigt fiberforbindelsen i dele af Østjylland

Fibia samler fibernettet i Øst- og Vestdanmark og det giver en kort afbrydelse i nattetimerne for vores kunder

Svinninge, oktober 2016.
Fibia lægger i disse måneder fibernettet i Øst- og Vestdanmark sammen til ét samlet net. Fibia’s kunder i Østjylland vil derfor kunne opleve en kortvarig serviceafbrydelse af deres fiberforbindelse. Afbrydelsen sker en enkelt dag i nattetimerne.

Sammenlægningen betyder, at kunder hos Fibia fremover er tilsluttet den nyeste fiberforbindelse. Det nye fælles fibernet er en naturlig følge af, at SEAS-NVE på Sjælland og NRGi i Jylland nu også teknisk bliver samlet med fælles drift, administration og service.

”Vi har forberedt os godt, så vi forventer bestemt, at sammenlægningen sker hurtigt og uden problemer for vores kunder. Vi ved godt, at det kan være en udfordring at være uden internet og tv. Derfor har vi også valgt at lægge den planlagte serviceafbrydelse i nattetimerne,” siger Gitte Fredborg, som er teknisk direktør i Fibia.”

Alle berørte kunder får direkte besked

Sammenlægningen og den kortvarige serviceafbrydelse af fibernettet sker løbende frem til udgangen af oktober.

”Alle de kunder, hvor vi kortvarigt må afbryde deres fiberforbindelse, vil modtage nærmere information og en præcis dato for, hvornår vi må afbryde deres fibernet. Desuden vil kunderne løbende modtage vejledninger og relevant information fra os,” fortæller Gitte Fredborg.

Fibia har herudover, og for bedst muligt at kunne vejlede kunder i forbindelse med omlægningen, oprettet en særlig kundeportal. Her kan kunder løbende holde sig ajour. Alle berørte hustande og virksomheder vil inden sammenlægningen modtage et link og et login til den særlige kundeportal. Det bliver udsendt pr. mail eller brev.

I alt ca. 27.000 hustande og omkring 1.000 erhvervsadresser i Aarhus-området, Horsens, samt Hedensted/ Juelsminde, vil efter sammenlægningen fremover få leveret deres fiberforbindelse direkte fra Fibia.

Sammenlægningen af fibernettet forventes afsluttet ved udgangen af oktober. Fibia’s kunder kan desuden følge den daglige driftsinformation her.

Mediekontakt:

Gitte Fredborg, teknisk direktør, Fibia, gfr@fibia.dk, telefon: 40 45 79 09
Peter Tulin, markedschef, Fibia, pt@fibia.dk, telefon: 61 47 12 34

OM FIBIA P/S
Fibia er en sammenlægning af NRGi og SEAS-NVE’s fiberaktiviteter, og er Danmarks største fiberselskab. Selskabet kan foreløbig tilbyde flere end 300.000 husstande og erhvervsvirksomheder fibernet og har knap 100.000 kunder. I 2016 blev Waoo for 5. år i træk kåret af Loyalty Group som Danmarks bedste internetudbyder. SEAS-NVE ejer 65,5 procent af Fibia, mens NRGi’s ejerandel er på 34,5 procent. Se mere på www.fibia.dk.

03.05.2016

Første regnskab fra Danmarks største fiberselskab viser potentiale og vækst

Fibia P/S præsenterer i dag virksomhedens første regnskab.

Pressemeddelelse - Svinninge, 03. maj 2016.

Danmarks største fiberselskab, Fibia P/S, præsenterer i dag virksomhedens første regnskab. Årsregnskabet viser et tilfredsstillende resultat med potentiale. Regnskabet dækker perioden 1. september 2014 - 31. december 2015 (16 mdr.) og viser et forventet underskud på 167,4 mio. kr. Egenkapitalen udgør 2.966,3 mio. kr., og i kalenderåret 2015 (12 mdr.) er kundebeholdningen netto vokset med ca. 14.000.

Fibia P/S blev dannet i 2014 ved en fusion af SEAS-NVE’s og NRGi’s fiberaktiviteter. Gennem medejerskab af Waoo A/S og Nianet A/S, leverer virksomheden digitale tjenester i form af tv, internet og telefoni.

"Regnskabet er naturligvis præget af vores store omkostninger ved opstart og sammenlægningen. Vi har derfor i vores første leveår haft målrettet fokus på konsolidering og integration af de fusionerede aktiviteter. Det arbejde er vi endnu ikke færdige med, og selvom vi er kommet rigtig langt, forventer jeg, at vi først kan afslutte det i 2016," siger adm. direktør i Fibia P/S Casper Holst-Christensen, der netop er nyudnævnt formand for Waoo.

Fibia forventer derfor et væsentligt bedre bruttoresultat og EBITDA for 2016 i og med virksomheden forudser, at den positive vækst i kunder fortsætter, og at Fibia her vil være mere omkostningseffektiv sammenlignet med første regnskabsår.

Flot kundetilgang bringer Fibia tæt på milepæl

Fibia har i første regnskabsår leveret fibernet til flere nye områder og har fået flere end 20.000 (netto) nye kunder for regnskabsperioden (16 mdr.) heraf 14.000 (netto) nye kunder i 2015. Virksomheden har dermed en samlet solid kundebase på 93.000 kunder ved udgangen af 2015.

Behovet for stor båndbredde til både upload og download bliver ikke mindre, ligesom antallet af devices koblet på nettet er stigende og stiller stadig større krav til internetopkoblinger. Fibia har allerede indgået 6.000 kundeaftaler til produktion i 2016. Det betyder, at virksomheden hastigt nærmer sig første vigtige milepæl på 100.000 kunder.

Fibia’s mål er at være en aktiv deltager i udbygningen af det digitale Danmark – med udgangspunkt i SEAS-NVE og NRGi’s naturlige regioner - og derigennem at bidrage til udvikling og vækst i lokalområderne.

"I dag er det vigtigt, at hele familien kan være på nettet og se tv på samme tid - uden at det går ud over oplevelsen og hastigheden. At der ikke opleves ”myldretid med kødannelse” i vores bredbåndsteknologi og at hastigheden i stort omfang er ubegrænset, får mange beboere i vores forsyningsområde til at efterspørge vores produkter. Netop den meget høje kapacitet er fibernettets største fordel. Vores brugere har nærmest ubegrænsede muligheder," siger Casper Holst-Christensen

Nøgletal (mio. DKK)
2014/2015
Nettoomsætning 517,8
Bruttoresultat 177,6
Årets resultat (før skat) (167,4)
Egenkapital 2.966
Soliditetsgrad (%) 87,8
For flere oplysninger kontakt venligst:

Markedschef Peter Tullin, telefon 6147 1234, e-mail: ptu@fibia.dk

Om Fibia P/S

Fibia er en sammenlægning af NRGi og SEAS-NVE's fiberaktiviteter, og er Danmarks største fiberselskab med knap 100.000 kunder. I 2016 blev Waoo for 5. år i træk kåret af Loyalty Group som Danmarks bedste internetudbyder. SEAS-NVE ejer 65,5 procent af Fibia, mens NRGi’s ejerandel er på 34,5 procent. 

06.11.2015

Waoo! Justerer tv-pakker og priser

Waoo! justerer priserne og indholdet for sine TV-pakker fra nytår

Waoo! justerer priserne og indholdet for sine TV-pakker fra nytår. Samtidig lover selskabet, at den meget efterspurgte understøttelse af Android-enheder er lige på trapperne.

Fiberselskabernes fællesleverandør Waoo! justerer priserne på TV-pakkerne fra årsskiftet. Der er tale om stigninger på mellem 10 og 30 kr. om måneden afhængig af, hvilken TV-pakke man har. Prisændringerne sker som følge af den generelle prisudvikling fra rettighedshaverne og indholdsleverandørerne. Samtidig kommer Waoo! også med en række forbedringer på flere fronter til TV-kunderne.

TV3 og TV3 Puls er kommet for at blive

Den væsentligste indholdsmæssige ændring er, at Waoo! fremover fast har TV3 og TV3 Puls med i sine tre største pakker til privatkunder.

”Vi fik allerede i sommer mulighed for at tilbyde de to Viasat-kanaler, TV3 og TV3 Puls, til vores privatkunder. Det var et vigtigt skridt imod at udligne forskellen til vores foreningsprodukter og til vores øvrige konkurrenter på markedet. Kunderne har været umådeligt glade for kanalerne de første seks måneder, så vi har valgt at fortsætte med de to kanaler i vores tre største pakker,” siger administrerende direktør i Waoo!, Jørgen Stensgaard.

Derudover er der godt nyt for børnefamilierne. Disneys tre populære børnekanaler Disney Channel, Disney XD og Disney Junior bliver nemlig fra nytåret tilføjet til Waoo!’s TV-arkiv, Start Forfra og til Waoo! Web TV, som man også kan tage med ud af huset, så yndlingsprogrammerne bedre kan passes ind mellem lektier og leg.

Waoo! skruer op for HD på den populære kanal TV 2 News, og til musiknyderne bliver der skruet op for kvaliteten på de to danske musikkanaler fra Uptown, som fremover bliver sendt i HD-kvalitet og Uptown Classic, der får 5.1 Dolby Surround Sound - og som en lille julegave vil Uptown Xmas spille julens soundtrack fra den 12. november til den 31. december 2015.

I den mere nicheprægede kategori introducerer Waoo! desuden Frit Valg Kanalen Deutsches Musik Fernsehen, der vil tilfredsstille det stigende publikum for tysk slagermusik.

Waoo! Web TV bliver tilgængelig på Android-enheder

Waoo! arbejder løbende på at forbedre både kvalitet og adgang til TV-produkterne, og i starten af året vil selskabet åbne op for, at kunderne kan benytte Waoo! Web TV på en række tablets og telefoner med Android-styresystem.

”Android-platformen har været stærkt efterspurgt blandt TV-kunderne, og vi arbejder derfor hårdt på at introducere denne service til dem hurtigst muligt. Vi ville gerne have haft det på gaden før, men understøttelse af Android er et led i lanceringen af en række services til vores kunder, hvor Web TV ud af hjemmet, et nyt TV-arkiv og Start Forfra på en lang række kanaler, som vi introducerede tidligere i år, har været efterspurgt af endnu flere. Nu er Android så ved at være klar, og vi forventer at kunne lancere det i starten af 2016,” siger Jørgen Stensgaard og understreger, at der er flere opdateringer på kalenderen i det kommende år.

”Vi vil blive ved med at udvikle og udnytte fiberbredbåndskapaciteten til at levere TV-signalerne ukomprimerede og i bedst mulige kvalitet, og vi forventer, at 4K vil blive en rigtig vigtig faktor. Og mens vi udvider både net, kapacitet og produktpallet, servicerer vi jo også stadig alle dem, der er afhængige af de analoge signaler,” siger han.

Alle TV-kunder vil modtage et varslingsbrev fra det lokale fibernetselskab, de får Waoo! gennem, med information om ændringer i indhold og priser fra januar 2016.

For et komplet overblik over priser, indhold i TV-pakker og Frit Valg Kanaler henvises til vores side om pris- og kanalændringer 2016.

Kontakt

Waoo!’s administrerende direktør Jørgen Stensgaard kan kontaktes via pressekontakt Sara Kyed Jensen på 50574482 eller sje@waoo.dk.

FAKTA OM WAOO!

Waoo! leverer internet på Fiberbredbånd, TV og Telefoni. Waoo!'s fiberbredbånd er for fjerde år i træk kåret som Bedst i Test af den uafhængige rådgivningsvirksomhed Loyalty Group. Bag Waoo! står en række danske energi- og fibernetselskaber, som er gået sammen for at sikre udrulning og salg af fremtidssikret fibernet.

Om TV fra Waoo!

Frit Valg TV fra Waoo! - findes i Kanalbutikken direkte på TV-boksen og bestilles med fjernbetjeningen. Her er der adgang til 85 valgfrie kanaler og 14 valgfrie pakker med priser fra 10 kr. Frit Valg TV kan anvendes med øjeblikkelig virkning af alle kunder med en TV-boks.

Start Forfra og Waoo! TV-arkiv – giver adgang til at se programmer, der har været vist inden for de seneste 48 timer. Funktionen er et supplement til muligheden for også at pause og genstarte en livekanal på TV-boksen.

Waoo! Web TV - se TV på iPad og computer via Waoo! Web TV på iPad og computer – også uden for hjemmet. Tjenesten bliver fra 2016 også tilgængelig på Android.

Netflix - Waoo! tilbyder Netflix direkte på TV-boksen. Man kan benytte sin eksisterende Netflix-konto eller oprette en konto direkte på Waoo!’s TV-boks.

Prisstigninger per 2016

Anførte prisstigninger er vejledende listepriser

TV-pakker til privatkunder pr. 1. januar 2016

  • Waoo! Mini TV-pakke stiger IKKE
  • Waoo! Lille TV-pakke stiger med 20,- pr. måned
  • Waoo! Favorit TV-pakke stiger med 20,- pr. måned
  • Waoo! Stor TV-pakke stiger med 30,- pr. måned.

TV-pakker til foreningskunder pr. 1. januar 2016

  • Waoo! Forening Grundpakke stiger med 10,- pr. måned
  • Waoo! Forening Mellempakke stiger med 20,- pr. måned.
  • Waoo! Forening Fuldpakke stiger med 30,- pr. måned

Waoo!’s Frit Valg Pakker pr. 1. januar

  • M Pakke – stiger med 31,- pr. måned
  • TV 2 Pakke – stiger med 11,- pr. måned
  • Stor SportsPakke – stiger med 11,- pr. måned
  • Discovery Ekstra* – stiger med 5,- pr. måned
  • SBS* – stiger med 11,- pr. måned
  • BBC Pakke - falder med 9,- pr. måned

Følgende af Waoo!’s Frit Valg Kanaler stiger pr. 1. januar

  • TV2 Zulu – stiger med 10,- pr. måned
  • TV2 News – stiger med 10,- pr. måned

*Disse pakker er ikke længere mulige at tilkøbe. Prisreguleringerne gælder derfor kun eksisterende kunder.

21.08.2015

Waoo! vil hjælpe kunder med analogt tv

Mens YouSee slukker for det analoge signal, giver Waoo! fortsat muligheden for at se analogt tv

Waoo! vil hjælpe kunder med analogt tv


Mens YouSee slukker for det analoge signal, vil Waoo! fortsat give alle kunder mulighed for at se tv, uanset om de har et digitalt eller analogt tv. Fastholdelsen af det analoge signal har ingen negativ indflydelse på hastigheden af internet og påvirker derfor ikke eksempelvis streamingkvalitet.

Det vakte en vis opsigt, da YouSee i går meddelte, at de slukker for de analoge tv-signaler i 2016. YouSee meldte ellers ud i 2009, at de var overbeviste om, at de i otte-ti år ville have mange analoge kanaler, men nu trækker de altså stikket.

Det får imidlertid ikke Waoo! til at overveje at foretage samme manøvre.

”YouSee slukker angiveligt for de analoge tv-signaler for at skabe mere plads på kabelnettet for dermed at sikre, at de har kapacitet til den øgede streaming og brug af andre digitale tjenester. Vi ser en masse af den type tv-brug, men vi har plads nok på fibernettet. Vi har afsat en særskilt, dedikeret båndbredde til tv-leverance, så vi behøver ikke slukke nu,” siger Waoo!’s administrerende direktør, Jørgen Stensgaard.

Kundeoplevelsen i højsædet

Selvom over 95 procent af danskerne har et digitalt tv, udgør de analoge tv-apparater ifølge Gallup stadig godt 8 procent af danskernes aktive tv-apparater, så behovet for at kunne modtage analoge signaler er stadig til stede.

”Det er sandsynligvis danskernes tv-apparater i børneværelser, soveværelser og køkkener, der er tale om, men hos Waoo! sætter vi kundeoplevelsen yderst højt, og vi vil ikke tvinge danskerne til at købe nyt udstyr. Derfor investerer vi fortsat i at indkøbe og drive udstyr, der kan omforme digitale signaler til analoge, så vi kan levere det, der er brug for ude hos tv-seerne,” siger Jørgen Stensgaard.

Fakta om Waoo!

Waoo! leverer tv, telefoni og internet på fiberbredbånd. Waoo!'s fiberbredbånd er for fjerde år i træk kåret som Bedst i Test af den uafhængige rådgivningsvirksomhed Loyalty Group.

Bag Waoo! står en række danske energi- og fiberselskaber, som er gået sammen for at sikre udrulning og salg af fremtidssikret fibernet. Læs mere på www.waoo.dk.

Kontakt:

Waoo!’s administrerende direktør Jørgen Stensgaard kan kontaktes via pressekontakt Sara Kyed Jensen på 50574482 eller sje@waoo.dk.

29.06.2015

Waoo! styrker sit tilbud med TV3 og TV3 PULS

Waoo! og Viasat er blevet enige om at give tv-kunder hos Waoo! de to populære Viasat-kanaler TV3 og TV3 PULS året ud, uden at prisen på pakkerne stiger

Waoo! styrker sit tilbud med TV3 og TV3 PULS


Waoo! og Viasat er blevet enige om at give tv-kunder hos Waoo! de to populære Viasat-kanaler TV3 og TV3 PULS året ud, uden at prisen på pakkerne stiger.


Waoo! har lukket en aftale med Viasat, som giver tv-kunder adgang til Viasats to danske kvalitetskanaler i tv-pakkerne Lille, Favorit og Stor. Kanalerne vil være at finde i Waoo!’s tilbud allerede fra onsdag den 1. juli 2015.

Med de nye kanaler følger fuld afgang til digitale tjenester såsom tv-arkiv, start forfra og pause på tv-boksen samt Waoo! Web TV til alle kunder, så de også kan tage de nye kanalerne med sig ud af hjemmet på computer og iPad.

”Viasat er Danmarks måske vigtigste kommercielle indholdsleverandør, og vi ved, at der er mange kunder, som vælger leverandør efter, om Viasats kanaler er med i deres tv-pakker. Vores samarbejde på tv til fiberbredbåndskunder i foreninger har været en stor succes, og det er en rigtig god nyhed for fiberselskaberne og Waoo!, at vi nu har lukket denne strategisk vigtige aftale, som gør det muligt for os også at tilbyde TV3 og TV3 PULS i vores tv-pakker til private fiberbredbåndskunder”, siger Jørgen Stensgaard, adm. direktør i Waoo!

Det er en del af aftalen mellem Waoo! og Viasat, at kunderne ikke skal betale ekstra for de to nye, populære kanaler i resten af 2015. De to parter er yderligere blevet enige om at gøre Viasat History, Viasat Explore, Viasat Nature, Viasat Crime og Playboy TV til del af Waoo!’s a la carte kanaler på tv-boksen.

”Vi er optaget af, at alle skal have adgang til vores tv-kanaler. Det er vigtigt for danskerne og for vores samarbejdspartnere, herunder også tv-annoncører. Vi er rigtig glade for den nye aftale med Waoo!, idet den gør det muligt for yderligere 80.000 Waoo!-kunder at se vores kanaler med blandt andet Master Chef og Robinson Ekspeditionen i knivskarp kvalitet på fibernettet”, siger adm. direktør i MTG Danmark, Kim Poder.

Waoo!’s kunder på privatmarkedet vil fortsat kunne vælge Viasats egne tv-pakker Viasat Basis, Mellem, Total og Sport sammen med Waoo!’s fiberbredbånd og telefoni. Og Waoo!’s foreningskunder, som allerede i dag har Viasat-kanalerne i deres Waoo! tv-pakke, kan glæde sig til, at de kan tage kanalerne med ud af hjemmet på computer og iPad og benytte tv-arkiv, pause og start forfra på deres Viasat-kanaler via tv-boksen.

Læs mere om de nye Viasat-kanaler i Waoo! tv-pakker på: www.waoo.dk/nyekanaler

Fakta

Waoo! er et markedsførings- og produkthus for TV, telefoni og internet på fibernettet med 275.000 aktive kunder. Den nye aftale giver TV3 og TV3 puls til yderligere 80.000 Waoo! tv-kunder. Bag Waoo! står en række danske energi- og fiberselskaber, som er gået sammen for at sikre udrulning og salg af fiberbredbånd til de danske internetkunder. Waoo! sælger tv, telefoni og fiberbredbånd. Waoo!’s Fiberbredbånd blev i februar 2015 for 4. år i træk kåret som Bedst i Test af den uafhængige rådgivningsvirksomhed Loyalty Groups Branche Index.

Kontakt:

Waoo!’s administrerende direktør Jørgen Stensgaard kan kontaktes via pressekontakt Sara Kyed Jensen på 5057 4482 eller sje@waoo.dk.

28.04.2015

Bedst i Test for 4. år i træk forpligter…

… og derfor fortsætter vi det gode arbejde og sikrer, at ingen kunder bliver berørte af Verdos exit.

I dag kender vi fibernettet som Danmarks absolut bedste internetløsning, og det fortsætter vi selvfølgelig med at levere til vores kunder rundt om på Sjælland og øerne. Verdo har forsynet kunder i området omkring i Hobro og Randers – og derfor har Verdos udmelding af Waoo! ingen indflydelse for Fibias kunder.

”Siden etableringen af Waoo! har energiselskaberne haft en konstant vækst i udrulning og reduktion af udgifter til driften af Waoo!, men der er ingen tvivl om, at markedet har bevæget sig, og alle i branchen leder efter muligheder for at øge volumen og antallet af kunder. Verdos udmelding er beklagelig, fordi der faktisk er fuld enighed blandt vores aktionærer om, hvilken vej Waoo! skal, ” siger Jørgen Stensgaard, direktør i Waoo!.

”Der er allerede dialog med forskellige mulige partnere om et strategisk samarbejde, men Verdo har ikke har haft den fornødne tålmodighed til at vente på, at den igangværende proces er nået til ende. Det ændrer dog ikke på, at vi fortsætter ufortrødent ad den kurs, der er udstukket for Waoo!” understreger Jørgen Stensgaard.

01.04.2015

Livet er for kort til ustabilt internet

Waoo! - Danmarks bedste bredbånd for fjerde år i træk

Fiberselskabernes Waoo! er for fjerde år i træk blevet kåret som Bedst i Test blandt danske internetudbydere af rådgivningsvirksomheden Loyalty Group. Successen skyldes ifølge Waoo! selv, at danskerne ikke gider ustabile forbindelser på halv kraft.

Selvom det nu er fjerde gang i streg, at Waoo! bliver udråbt som den internetudbyder med de gladeste kunder, får det ikke selskabet til at læne sig tilbage og sole sig i successen.

”Vi er selvfølgelig beærede over, at kunderne bliver ved med at vise os den tillid, og vi er stolte over, at vi i udpræget grad formår at holde dem hos os i et marked, hvor kundernes loyalitet ellers kan ligge på et meget lille sted. Men vi er også fuldt ud bevidste om, at det skyldes hårdt arbejde for at levere et godt produkt, og at vi skal hænge i, hvis vi skal bibeholde samme momentum,” siger Waoo!’s administrerende direktør, Jørgen Stensgaard.

Gode karakterer for hastighed og stabilitet

Rådgivningsvirksomheden Loyalty Group sætter hvert år internetudbyderne under lup og har i år fået svar fra over 2.800 danskere i deres undersøgelse BrancheIndex Internet 2015. Waoo! ligger i top på stort set samtlige parametre, men scorer især højt på hastighed og stabilitet.

”Vi nyder godt af, at energiselskaberne meget tidligt så, at fiber ville blive fremtidens teknologi. Derfor er vi i dag velsignet med Danmarks bedste infrastruktur, så vi kan stille et rigtig godt produkt til rådighed for kunderne. Vores tolkning af undersøgelsen er, at kunderne mener, at livet er for kort til ustabilt internet. Og for at kunne forblive i førertrøjen forsøger vi hele tiden at være to skridt foran udviklingen, så kunderne ikke behøver at tænke over forbindelsen,” forklarer Jørgen Stensgaard.

Holder hvad de lover

En anden faktor i kundernes tilfredshed med Waoo! er ifølge Jørgen Stensgaard selskabets troværdighed, der bunder i en grundværdi om, at man skal holde, hvad man lover.

”Vi har i flere år arbejdet på at sikre større gennemsigtighed og forbrugertillid. Det har vi blandt andet gjort ved at stå fast på vores hastighedsgaranti og høje netværkskapacitet uden fair use grænser. Derfor har vi også været lidt bekymrede over, at nogle konkurrenter det seneste års tid har været ude og gradbøje begrebet hastighedsgaranti. Det er endnu en gang med til at forplumre opfattelsen af garantien, men vi har haft held til at fortælle kunderne, at hos os er et ord et ord,” siger Jørgen Stensgaard.


Om Loyalty Group og BrancheIndex Internet
BrancheIndex Internet 2015 udføres af den uafhængige rådgivningsvirksomhed Loyalty Group og afdækker hvert år danskernes loyalitet over for deres internetudbyder.

Undersøgelsen er gennemført i februar 2015 og i alt har 2.835 kunder i den danske internetbranche besvaret undersøgelsen. Læs mere om undersøgelsen hos Loyalty Group.

Om Waoo
Waoo! er et markedsførings- og produkthus for TV, telefoni og internet på fibernettet. Bag Waoo! står en række danske energi- og fiberselskaber - heriblandt Fibia - som er gået sammen for at sikre udrulning og salg af fiberbredbånd til de danske internetkunder.

Kontakt
For spørgsmål til Waoo! henvises til pressekontakt Sara Kyed Jensen på 50574482 eller sje@waoo.dk.

17.02.2015

Fibia finder direktør

SEAS-NVE og NRGi’s nye selskab, Fibia, har ansat Casper Holst-Christensen som administrerende direktør

Casper 2 1200

SEAS-NVE og NRGi’s nye selskab, Fibia, har ansat Casper Holst-Christensen som administrerende direktør, og derved får han ansvaret for kundeoplevelsen i Danmarks største fibernetselskab.

Fibias nye topchef tiltrådte den 1. januar 2015, hvor han overtog ansvaret for milliardinvesteringen i fibernettet. Fibia blev skabt ved en historisk fusion af fiberaktiviteterne i henholdsvis SEAS-NVE og NRGi. Fibia skal sikre udbredelsen af Danmarks bedste internet til andelshaverne i de to moderselskaber i Østjylland og på Sjælland og øerne.

”Det er en fantastisk mulighed og en stor udfordring at få lov til at stå i spidsen for udbygningen af det digitale Danmarkskort. Fibia er skabt i et vækstmarked, og der er en utrolig efterspørgsel på selskabets produkter. Jeg glæder mig derfor til at indfri kundernes forventninger til lynhurtige og stabile internetforbindelser,” siger Casper Holst-Christensen.

De seneste to år har Casper Holst-Christensen som Senior Vice President været ansvarlig for Falck Assistance på det danske marked. Casper Holst-Christensen er cand.merc.jur fra Copenhagen Business School, og har derudover mere end ti års erfaring fra den danske telebranche.
”Casper er den rigtige kandidat til arbejdet med at videreudvikle Danmarks største fibernetselskab. Han kommer fra en stilling, hvor han skulle skabe tryghed hos kunderne, samtidig med at der er hård konkurrence mellem aktørerne. Det samme gælder for vores virksomhed. Alle andelshavere skal kunne være helt trygge ved, at de har Danmarks bedste internet, selv om der er hård kamp mellem udbydere af bredbånd,” siger Jesper Hjulmand, der er bestyrelsesformand for Fibia og administrerende direktør for SEAS-NVE.

Fibia er en fusion af foreløbig to energiselskabers fiberaktiviteter. De involverede virksomheder har igennem hele fusionsprocessen været åbne omkring, at andre energiselskaber er meget velkomne i Fibia, der har potentiale til samle branchen i en slagkraftig enhed.

13.01.2015

Waoo! er nordiske mestre i Netflix

Fiberbredbåndsselskabet Waoo! er nr. 1 i hele norden på Netflix’ seneste ISP Speed Index

I går offentliggjorde Netflix december-opgørelsen over de internetudbydere, der leverer den bedste streamingoplevelse. Waoo! ligger klart i front på den danske liste, og med en tophastighed på 3.97 Megabits per sekund har selskabet nu også stukket snuden en smule foran de hidtil førende svenskere på Netflix-kvaliteten.

Fibernettene fra Waoo! har, siden Netflix begyndte deres målinger, ligget i front på den danske liste, mens svenske Com Hem, der ligesom Waoo! har implementeret Netflix på deres TV-boks, hidtil har ligget på førstepladsen. Til sammenligning ligger den bedste leverandør i USA, Google Fiber, på 3.7 Mbps i december og på verdensplan leverer Improware i Østrig den højeste hastighed på 4,35 Mbps.

”Waoo!’s placering skyldes i høj grad vores partnerskab med Netflix, hvor Netflix-tjenesten er integreret direkte i TV-boksen. Det betyder, at kunderne kan få signalet direkte via fibernettet op på TV-skærmen uden nogen tab af hastighed, hvor streaming på en PC eller tablet ofte vil påvirke kvaliteten negativt. Derudover spiller det selvfølgelig også positivt ind, at fibernetværket og vores infrastruktur er så langt fremme teknologisk,” siger Jørgen Stensgaard, administrerende direktør i Waoo!.

Den seneste opgørelse fra Netflix dækker december, som ifølge den amerikanske virksomhed er den måned, der bliver streamet flest tv-serier og film. Men selvom der er risiko for at opleve spidsbelastninger i juledagene, hvor danskerne for alvor får brugt Netflix, har det ikke ført til dårlige brugeroplevelser hos Waoo!’s kunder.

”Kapaciteten på vores fiberbredbånd bliver i modsætning til mange andre teknologier ikke presset, når flere brugere er på samtidig. Derfor oplever vores kunder ikke et dyk i hastigheden i prime time. Selv hvis alle i nabolaget skulle finde på at streame Netflix på én gang, ville det ikke nedsætte hastigheden, hvilket tydeligt fremgår af vores placering som nr. 1 i Norden,” fortæller Jørgen Stensgaard.

Fakta

ISP-opgørelsen offentliggøres på Netlix’ nordiske blog og viser den gennemsnitlige streaminghastighed for de enkelte internetudbydere. Netflix opgør hastigheden for prime time, hvilket vil sige det tidspunkt, hvor belastningen i udbyderens net er størst. Ifølge Netflix giver denne opgørelse det mest dækkende billede af kundeoplevelsen, fordi det tager højde for såvel varierende indholdskvalitet, brug af teknologi og kapaciteten i netværket. Liste findes her http://ispspeedindex.netflix.com)

Netflix og Waoo! lancerede den 31. oktober 2013 som den eneste udbyder i Danmark muligheden for at se Netflix direkte på en TV-boks.

Kontakt:

Waoo!’s administrerende direktør Jørgen Stensgaard kan kontaktes via pressekontakt Sara Kyed Jensen på 50574482 eller sje@waoo.dk.

15.12.2014

Fibia køber fibernet

Fibia overtager DanskNets fibernet, der dækker områder i Arnakke, Vipperød, Ugerløse og flere lokale områder i Holbæk. Fremover vil fiberkunderne hos DanskNet dermed få glæde af Danmarks bedste internet fra Waoo! – leveret af Fibia.

Fibia ejes i fællesskab af energiselskaberne SEAS-NVE og NRGi, og skal sikre udbredelsen af fibernettet i henholdsvis Østjylland samt på Sjælland og øerne. Købet af DanskNet’s fibernet understreger Fibias ambition om at kommer helt ud i alle dele af landet med fibernet og derved bidrage til udviklingen af lokalområderne.

”Fibia er Danmarks førende leverandør af lynhurtigt internet via fibernettet, og derfor er det en fordel for kunderne hos DanskNet, at de fremover får leveret Internet (fibernet) herfra. Fibia er den helt rigtige virksomhed til at overtage vores fibernet og loyale kunder,” siger Henrik Hansen, der er ejer af DanskNet.
Henrik Hansen bemærker i øvrigt at overtagelsen ikke gælder DanskNets kunder i resten af landet.

Beboere tilknyttet Arnakke Antennelaug vil i de kommende uger få tilbudt Waoo!’s attraktive foreningsprodukter med internet og tv-pakker, og øvrige kunder vil blive tilbudt et privatprodukt fra Waoo!, der bedst muligt matcher det, de har i dag. Fibia og DanskNet vil så i løbet af januar og februar gennemføre de nødvendige installationsændringer og konverteringer til Waoo!’s produkter.

Waoo! er for tredje år i træk blevet kåret som Danmarks bedste internet af de danske forbrugere. Det er den uafhængige rådgivningsvirksomhed Loyalty Group, som har målt danskernes tilfredshed med deres internetleverandør. Undersøgelsen BrancheIndex Internet 2014 viser, at Waoo! igen i år ligger milevidt foran alle andre leverandører på vigtige parametre som stabilitet, hastighed og værdi for pengene.

”DanskNets fibernet er et godt match til vores eget, så jeg er naturligvis glad for, at Fibia fremover skal servicere kunderne,” siger administrerende direktør Ole Hillebrandt, og fortsætter:
”Vi har en ambition om sætte Østjylland og Sjælland på det digitale Danmarkskort, og vi tager endnu et skridt i den rigtige retning med overtagelsen af DanskNets fibernet.”

Parterne har aftalt, at købsprisen ikke offentliggøres.
Du kan læse mere om Fibia og Waoo!s produkter her: www.fibia.dk

Websitet anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og til at målrette annoncer. Ved at bruge Fibia.dk, accepterer du vores brug af cookies. Læs mere

OK